Ανακοινωσεις

Σεπτέμβριος 19, 2017

Οταν  περναμε τα φορολογικα στοιχεια στο Ε-ΔΑΠΥ  ,το αιτουμενο ποσο πρεπει να ειναι αυτο που αναφερεται δεξια στην φορμα ,το οποιο ειναι αφου αφαιρεθει το rebate.

Δεν θα χρειαστει να κοψουμε στο τελος του ετους Πιστωτικο Τιμολογιο οπως κανουμε με τις συνταγες των φαρμακων.

Να ειστε πολυ προσεκτικοι με τα τιμολογια για να μην εχουμε προβληματα στνμ εκκαθαριση των λογαριασμων.

Posted in Uncategorized by
Σεπτέμβριος 19, 2017

Αρχισε η επιβολη rebate  στα αναλωσιμα απο τον λογαριασμο του Αυγουστου.

Στα αναλωσιμα Σακχαρωδη Διαβητη ξεκινα απο τα 1000€,    ενω στα ειδικης  διατροφης για αιτουμενα ποσα ανω των 1500€.

Οι κλιμακες ειναι….

R10. Συμπληρώματα Ειδικής Διατροφής

Ύψος Ποσού Μηνιαίας Υποβολής Δαπάνης Ποσοστό Rebate
Για ποσό από έως 1.500€                                           0,0%
Για ποσό από 1.500,01€ έως 3.000€                       1,0%
Για ποσό από 3.000,01€ έως 5.000€                      3,0%
Για ποσό από 5.000,01€ έως 20.000€                    4,0%
Για ποσό από 20.000,01€ και άνω                            7,0%

 

R11. Υγειονομικό Υλικό

Ύψος Ποσού Μηνιαίας Υποβολής Δαπάνης Ποσοστό Rebate
1/2
Για ποσό από έως 1.000€                                                 0,0%
Για ποσό από 1.000,01€ έως 3.000€                             2,0%
Για ποσό από 3.000,01€ έως 5.000€                            3,0%
Για ποσό από 5.000,01€ έως 30.000€                          4,0%
Για ποσό από 30.000,01€ και ανω                                 7%

Posted in Uncategorized by
Σεπτέμβριος 18, 2017
Αθήνα 18/9/2017
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ
ΝΠΔΔ

 

 

ΨΗΦΙΣΜΑ ΓΣ ΤΟΥ ΠΦΣ 16.9.2017

 

Η Γενική Συνέλευση του Πανελληνίου Φαρμακευτικού Συλλόγου στην συνεδρίαση της στις 16 Σεπτεμβρίου 2017  εξουσιοδοτεί το ΔΣ του ΠΦΣ για :

  1. Επαναδιαπραγμάτευση της Συλλογικής Σύμβασης των Ιατροτεχνολογικών προϊόντων για τα σημεία που θα επισημάνει το Δ.Σ. και οι προτάσεις των εκλεκτόρων
  2. Ανάκληση του νομοθετικού πλαισίου περί ελέγχου συνταγών φαρμάκων από τις ΠΕΔΙ
  3. Επιτάχυνση της διαδικασίας πληρωμών των Ιατροτεχνολογικών προϊόντων
  4. Δίνεται διορία ενός μήνα στον ΕΟΠΥΥ για την υλοποίηση των υποσχεθέντων προς τον ΠΦΣ (πληρωμές εντος των συμβατικών υποχρεώσεων, διόρθωση των τιμών στα προϊόντα που οι τιμές αγοράς είναι υψηλότερες των τιμών πωλήσεων και ταυτόχρονη πληρωμή όλων των φαρμακοποιών και όλων των συλλόγων) ενώ ταυτόχρονα οι Γενικές Συνελεύσεις των Φαρμακευτικών Συλλόγων που θα λάβουν αποφάσεις για την πορεία της υλοποίησης και θα συζητηθούν και θα ληφθούν αποφάσεις σε νέα ΓΣ του ΠΦΣ.

 

 

                                        Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΓΣ ΤΟΥ ΠΦΣ

 

                                              ΜΙΧΑΛΗΣ  ΜΑΡΓΑΡΙΤΙΔΗΣ 

Posted in Uncategorized by
Σεπτέμβριος 15, 2017

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΠΑΡΑΤΑΣΗΣ ΥΠΟΒΟΛΩΝ EΔΑΠΥ ΜΗΝΟΣ    08/2017

Σας ενημερώνουμε, ότι δυνάμει της υπ’ αριθ.1089/Συν.408/15.09.2017
(ΑΔΑ:Ψ7Ρ9ΟΞ7Μ-Φ10) Απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΟΠΥΥ
παρατείνεται η καταληκτική ημερομηνία των υποβολών (eΔΑΠΥ και αποστολή
φυσικού αρχείου) των συμβεβλημένων με τον ΕΟΠΥΥ Παρόχων Υπηρεσιών
Υγείας για το μήνα Αύγουστο , έως την 02/10/2017, ημέρα Δευτέρα

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

Posted in Uncategorized by
Σεπτέμβριος 15, 2017

Ανοιξε  το Ε-ΔΑΠΥ για τις υποβολες του Αυγουστου. Θα ειδοποιηθειτε για την ημερομηνια καταθεσης στην γραμματεια του συλλογου με μηνυμα στα κινητα σας.

Posted in Uncategorized by
Σεπτέμβριος 15, 2017

Mε αφορμή τον θόρυβο και τις αντιδράσεις που ακολούθησαν,  από διάφορους φορείς, την ενημερωτική εγκύκλιο του ΕΟΠΥΥ σχετικά με την πιστή τήρηση των διατάξεων κατά την διαδικασία έκδοσης των συνταγών o Πανελλήνιος Φαρμακευτικός Σύλλογος , επαναλαμβάνει τις πάγιες θέσεις του επί του θέματος:

  1. Όλα τα φάρμακα που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά και έχουν τη  έγκριση του ΕΟΦ είναι ασφαλή και αποτελεσματικά. Οποιαδήποτε κινδυνολογία που αφορά στην υγεία των ασθενών , προκαλεί σύγχυση και δημιουργεί αναστάτωση στη ν φαρμακευτική αγορά.
  2. Η εφαρμογή της συνταγογράφησης με δραστική ουσία εφαρμόζεται από τον Ιούνιο του 2012 και δεν αποτελεί κάτι νέο στην διαδικασία έκδοσης την συνταγών.
  3. Την αποκλειστική ευθύνη για την συνταγογράφηση φέρει  ο γιατρός , ο οποίος οφείλει παράλληλα να τηρεί τους κανόνες ορθής Ιατρικής Πρακτικής .
  4. Η επιλογή της θεραπείας  είναι ευθύνη του γιατρού όμως και ο φαρμακοποιός έχει το δικό του ποσοστό ευθύνης στην  εκτέλεση της συνταγής.
  5. Η κινδυνολογία και η φιλολογία για «κερκόπορτες»  και για «επικίνδυνα φάρμακα», δεν συνάδουν με την διαπιστωμένη βούληση όλων των παρόχων Υγείας για τον εξορθολογισμό των δαπανών.

Παρεπιπτόντως η μνημονευθείσα στο Δελτίο Τύπου του Ι.Σ.Α. απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ με αριθμό 3802/14, απορρίπτει την αίτηση ακύρωσης του ΙΣΑ κατά της υποχρεωτικής συνταγογράφησης  με δραστική ουσία

Ο Πανελλήνιος Φαρμακευτικός Σύλλογος αντιλαμβανόμενος τις δυσχέρειες του Συστήματος Υγείας , συνεχίζει να στηρίζει τις σαφείς και ξεκάθαρες  θέσεις του όπως έχουν διατυπωθεί για την παροχή πλήρους Φαρμακευτικής Περίθαλψης σε όλους τους πολίτες , αλλά δεν θα διστάσει να στηλιτευσει και τις πρακτικές, από όπου και αν προέρχονται, που είναι σε βάρος του Φαρμακοποιού και επιστήμης  που υπηρετεί.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                                 Ο ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 

ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΘΕΟΔΟΣΙΑΔΗΣ                                                           ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΖΗΚΑΣ

Posted in Uncategorized by
Σεπτέμβριος 13, 2017
Αθήνα,13.9.2017
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ 
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣΑρ. Πρωτ.3287  
ΝΠΔΔ 

 

ΘΕΜΑ : ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΩΝ ΛΑΘΩΝ ΣΤΗΝ ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΤΟ ΕΔΑΠΥ

Αγαπητοί Συνάδελφοι,

Μετά από συναντήσεις μελών του ΔΣ του ΠΦΣ  με υπηρεσιακούς παράγοντες του ΕΟΠΥΥ και την  ιδιωτική εταιρεία (στον Ασπρόπυργο), η οποία  επεξεργάζεται και ψηφιοποιεί τις υποβολές της σύμβασης των Αναλωσίμων Σ.Δ., των Σκευασμάτων Διαιτητικής Διατροφής & των Ακουστικών, Ορθοπεδικών, Αναπνευστικών Συσκευών κτλ, σας κοινοποιούμε τα βήματα τα οποία ακολουθούνται μέχρι ο φάκελος της υποβολής να φτάσει στις ΠΕΔΙ για να ελεγχθεί και να εκδοθεί ένταλμα πληρωμής μας.

ΤΑ βήματα είναι τα εξής:

  1. Η υποβολή παραλαμβάνεται από του υπαλλήλους του ΕΟΠΥΥ στον Ασπρόπυργο.
  2. Ο φάκελος ελέγχεται, σκανάροντας την ετικέτα και ταυτοποιείται η ηλεκτρονική υποβολή.
  3. Εφόσον ταυτοποιείται η ηλεκτρονική υποβολή με το φάκελο που παραλαμβάνεται από την υπηρεσία, τότε δίνεται αριθμός πρωτοκόλλου.
  4. Ο φάκελος ανοίγεται και ελέγχεται η ύπαρξη ή όχι των απαραίτητων δικαιολογητικών:
    1. Τιμολόγιο
    2. Αποδεικτικό υποβολής
    3. Γνωμάτευση ιατρού
    4. Παραστατικό εκτέλεσης γνωμάτευσης του φαρμακείου
  5. Ακολούθως γίνεται ταυτοποίηση του αριθμού ηλεκτρονικής υποβολής με εκείνον που έχει εκτυπωθεί στα σχετικά δικαιολογητικά (αποδεικτικό υποβολής – παραστατικό εκτέλεσης γνωμάτευσης φαρμακείου). Πάνω δεξιά στο παραστατικό εκτέλεσης της γνωμάτευσης υπάρχει ο αριθμός που περιλαμβάνει τον 7ψήφιο αριθμό της υποβολής και τον αύξοντα αριθμό της εκτελεσμένης γνωμάτευσης .
  6. Γίνεται έλεγχος του φυσικού τιμολογίου για την ταυτοποίηση των στοιχείων του: Ημερομηνία και  αριθμός  τιμολογίου, αιτούμενο ποσό με ακρίβεια δεκαδικού, τα οποία έχουν δηλωθεί στην ηλεκτρονική εφαρμογή του ΕΔΑΠΥ και έχουν αποσταλεί στον ΕΟΠΥΥ.
  7. Γίνεται ψηφιοποίηση του δείγματος δικαιολογητικών.
  8. Αποστέλλεται το δείγμα στις ΠΕΔΙ για διοικητικό έλεγχο.
  9. Ακολουθεί έλεγχος από τις ΠΕΔΙ και επικοινωνία μέσω email, με τα φαρμακεία για αποστολή, σε περίπτωση που κρίνεται αναγκαίο, των απαραίτητων δικαιολογητικών (φορολογική, ασφαλιστική, πιστωτικό τιμολόγιο, αντίγραφα εκτελεσμένων συνταγών φαρμάκων).
  10. Αποστολή δικαιολογητικών από τα φαρμακεία μέσω email, fax ή αυτοπροσώπως, σε διάστημα εντός 3 ημερών.
  11. Ολοκληρώνεται ο έλεγχος – εκκαθάρισης και  γίνεται οριστικοποίηση.
  12. Εκδίδεται το Ένταλμα πληρωμής.
  13. Πραγματοποιείται η πληρωμή μέσω διανεμητικού του συλλόγου ή απευθείας στους προσωπικούς λογαριασμούς .

 

Σύμφωνα με τα παραπάνω και την συζήτηση με τους υπευθύνους διαπιστώσαμε ότι υπάρχουν:

Υποβολές χωρίς αριθμό πρωτοκόλλου:

Το μεγαλύτερο ποσοστό των υποβολών που δεν έχουν αρ. πρωτοκόλλου οφείλεται στο γεγονός ότι «φαίνονται» ότι είναι σε κατάσταση «Καταχώρησης Στοιχείων» στην ηλεκτρονική εφαρμογή του ΕΔΑΠΥ, δηλαδή ανοικτή υποβολή.

Ζητήθηκε, άμεσα να ενημερωθούν μέσω μηνύματος στη ηλεκτρονική υποβολή του ΕΔΑΠΥ, οι συγκεκριμένοι συνάδελφοι να κλείσουν τις υποβολές  τους.

  • Για το μήνα Ιανουάριο έχουμε 32 τέτοιες περιπτώσεις.
  • Για το μήνα Φεβρουάριο 47.

Υποβολές με αριθμό πρωτοκόλλου  που υπάρχει στο σύστημα αλλά  έχουν πρόβλημα στην αποστολή ψηφιοποιημένου αρχείου:

Οι υποβολές αυτές έχουν θεωρηθεί ως: πολλαπλές υποβολές, επειδή διαφέρει ο αριθμός υποβολής στο αποδεικτικό υποβολής με αυτόν στην εκτέλεση της γνωμάτευσης καθώς  κάποιοι συνάδελφοι για κάποιο λόγο διέγραψαν την ολοκληρωμένη υποβολή τους, και δημιούργησαν νέα. Όταν όμως απέστειλαν το φυσικό αρχείο χρησιμοποίησαν τα εκτυπωμένα δικαιολογητικά της διαγραμμένης. Τα προβλήματα αυτά  δημιουργήθηκαν τους δυο πρώτους μήνες που το επέτρεπε το σύστημα.

  • Εάν διαπιστωθεί οποιαδήποτε διαφορά κατά των έλεγχο των βημάτων 4 (απουσιάζει το τιμολόγιο ή το αποδεικτικό υποβολής), ή 5 ή 6 τότε ο φάκελος αυτός δεν ψηφιοποιείται και παραμένει εκτός της διαδικασίας ελέγχου, έως ότου βρεθεί λύση στο πρόβλημα του. Υπάρχει αριθμός συναδέλφων που στις υποβολές τους απουσιάζει το τιμολόγιο ή έχει μέσα στο φάκελο υποβληθεί αντίγραφο τιμολογίου. Ζητήθηκε άμεσα να ενημερωθούν οι συνάδελφοι αυτοί.
  • Τα δικαιολογητικά δεν μπορούν να ψηφιοποιηθούν, όταν το μελάνι σε όλα τα δικαιολογητικά ή σε κάποια από αυτά είναι προβληματικό (αχνό, κενά, προβλήματα εκτυπωτή  κτλ)

Τέλος σε περίπτωση έλλειψης των παραστατικών εκτέλεσης γνωμάτευσης του φαρμακείου, τότε συμπληρώνεται από την υπηρεσία χειρόγραφο έγγραφο που δηλώνει στις ΠΕΔΙ ότι:, «δεν βρέθηκε το συγκεκριμένο παραστατικό στο φάκελο της υποβολής» και αποστέλλεται το ψηφιοποιημένο αρχείο.

Όπως ενημερωθήκαμε από τον πρόεδρο του ΕΟΠΥΥ έχει εκδικαστεί η πλειοψηφία των ενστάσεων που έχουν υποβληθεί για τους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο, υπολείπονται περί τις 150 ενστάσεις.

Οι εκδικασμένες περιπτώσεις εγκρίνονται από το ΔΣ του ΕΟΠΥΥ και μετά ενημερώνονται οι ΠΕΔΙ.

 

ΠΡΟΣΟΧΗ: πριν προβούμε στο κλείσιμο της υποβολής, ελέγχουμε προσεκτικά όλα τα στοιχεία που αφορούν την υποβολή και έπειτα ολοκληρώνουμε την υποβολή.

Ελέγχουμε επίσης και το φάκελο υποβολής με τα φυσικά παραστατικά που αποστέλλουμε (να βρίσκονται μέσα στο φάκελο τιμολόγιο, αποδεικτικό υποβολής, να ταυτίζεται ο αριθμός υποβολής σε ετικέτα – παραστατικά εκτέλεσης – αποδεικτικό υποβολής).

 

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                         Ο ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΘΕΟΔΟΣΙΑΔΗΣ                                               ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΖΗΚΑΣ

 

 

 

 

 

Posted in Uncategorized by
Σεπτέμβριος 11, 2017

Αρ. Πρωτ. 3080

 

Προς

Τον Πρόεδρο του Φαρμακευτικού Συλλόγου

 

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

 

Α. Παρακαλείσθε όπως την 15η Σεπτεμβρίου 2017, ημέρα Παρασκευή και ώρα 10.00 π.μ, προσέλθετε στη συνεδρίαση της Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης του Πανελληνίου Φαρμακευτικού Συλλόγου, η οποία θα πραγματοποιηθεί στα γραφεία του (Πειραιώς αρ. 134 και Αγαθημέρου αρ. 5 στον 1ο όροφο) και σε περίπτωση μη επιτεύξεως απαρτίας, την 16η Σεπτεμβρίου 2017, ημέρα Σάββατο και ώρα 10.00 π.μ. με θέματα ημερησίας διατάξεως :

  1. Πορεία πληρωμών ΕΟΠΥΥ φαρμάκων, υγειονομικού υλικού, ιατροτεχνολογικών προϊόντων και διαιτητικών σκευασμάτων ειδικής διατροφής.
  2. Ορισμός Ορκωτών Λογιστών (σύμφωνα με την περ. δ΄ της παρ. 2 του άρθρου 57 του Εσωτερικού Κανονισμού του Π.Φ.Σ.)
  3. Συνδικαλιστικά θέματα

                                                                                                                                          

 

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

 

 

 

ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΘΕΟΔΟΣΙΑΔΗΣ

Posted in Uncategorized by
Σεπτέμβριος 11, 2017

                                                                               Αθήνα, 7 Σεπτεμβρίου 2017

  ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ

                               ΝΠΔΔ

 

Αριθμ. Πρωτ. 3179

 

Προς : 1. Φαρμακευτικούς Συλλόγους της Χώρας

  1. 2. Περιφέρειες της Χώρας (Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας)
  2. Ε.Ο.Π.Υ.Υ.
  3. Γενικό Εμπορικό Μητρώο (Γ.Ε.ΜΗ.)

 

Κοινοποίηση: Υπουργείο Υγείας (Διεύθυνση Φαρμάκων και Προϊόντων Υγείας, Τμήμα Β΄)

 

Θέμα: «Νομικό Σημείωμα για τη σύσταση και τροποποίηση εταιρειών εκμεταλλεύσεως φαρμακείου μετά την ακύρωση της ΚΥΑ για το ιδιοκτησιακό από το ΣτΕ»

 

Ο Νομοθέτης ρητώς και πανηγυρικώς θέλησε από την πρώτη στιγμή που ρύθμισε τα των φαρμακείων, να προβλέψει ειδικώς και ορισμένως τις διατάξεις για τη σύσταση και λειτουργία των εταιρειών εκμεταλλεύσεως φαρμακείου από τους φαρμακοποιούς.

Έτσι, αρχής γενομένης δυνάμει του άρθρου 7 του ΑΝ 751/1937 (ΦΕΚ Α΄ 239) με το οποίο είχε αντικατασταθεί το άρθρο 17 του Ν. 5607/1932 (ΦΕΚ Α΄ 300), ως κατόπιν το πρώτο εδάφιο αυτού είχε αντικατασταθεί με το εδάφιο δ΄ της παρ. 14 του άρθρου 1 του Ν. 38/1975 (ΦΕΚ Α΄ 83), ο Νομοθέτης προέβλεψε τους όρους και προϋποθέσεις πρόσληψης συνεταίρου από τον αδειούχο φαρμακοποιό. Εν συνεχεία με το άρθρο 6 του Ν. 328/1976 (ΦΕΚ Α΄ 128) ως είχε αντικατασταθεί με το άρθρο 14 Ν. 1821/1988 (ΦΕΚ Α’ 271), παρεχόταν η δυνατότητα συστάσεως ομορρύθμου ή ετερορρύθμου εταιρείας συνεταιριστικού φαρμακείου είτε μεταξύ φαρμακοποιών, είτε μεταξύ του αδειούχου φαρμακοποιού και συζύγων ή συγγενών εξ αίματος ή αγχιστείας μέχρι και δευτέρου βαθμού επί σκοπώ εκμεταλλεύσεως φαρμακείου.

Δυνάμει των ανωτέρω διατάξεων ο Νομοθέτης προέβλεψε λοιπόν ειδικές ρυθμίσεις για τη σύσταση και λειτουργία εταιρειών εκμεταλλεύσεως φαρμακείου, και συγκεκριμένα ως προς τη μορφή των εταιρειών αυτών, την ιδιότητα των εταίρων, τους περιορισμούς στο ποσοστό συμμετοχής των εταίρων επί του εταιρικού κεφαλαίου, τον τρόπο σύστασης και δημοσιότητας κλπ, οι οποίες ρυθμίσεις δεν απαντώνται στις κοινές μορφές εταιρειών.

Ο Νομοθέτης προέβη από την πρώτη στιγμή στην πρόβλεψη ειδικών ρυθμίσεων για τη σύσταση και λειτουργία εταιρειών εκμεταλλεύσεως φαρμακείου, αποδεχόμενος ότι τα φαρμακεία αποτελούν ιδιότυπα καταστήματα, στα οποία συνδυάζεται η εμπορική εκμετάλλευση με την υπεύθυνη επιστημονική δραστηριότητα. Η εν λόγω παραδοχή έχει γίνει αποδεκτή από τη νομολογία της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας (1804/2017, 228-29, 420-24/2014).

Εν συνεχεία δυνάμει της περιπτώσεως 17 της υποπαραγράφου Δ.12 «Καταργούμενες – Τροποποιούμενες Διατάξεις» του άρθρου 2 του Ν. 4336/2015 (ΦΕΚ Α΄ 94/14.8.2015) καταργήθηκε το άρθρο 6 του Ν. 328/1976 ως είχε τροποποιηθεί εν τω μεταξύ και ίσχυε. Κατόπιν, δυνάμει της παρ. 4 του άρθρου 2 της υπ’ αριθμόν Γ5(β)/Γ.Π.οικ.82829/29.10.2015 Κοινής Αποφάσεως των Υπουργών Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και Υγείας «Ρυθμίσεις επαγγέλματος Φαρμακοποιού – Ίδρυση Φαρμακείου» (ΦΕΚ Β΄ 2330/29.10.2015) ο Νομοθέτης εκ νέου δήλωσε ρητώς και πανηγυρικώς την βούλησή του να ρυθμίσει ειδικώς τη σύσταση εταιρειών εκμεταλλεύσεως φαρμακείου από τους φαρμακοποιούς, έστω και αν το έπραξε τότε εσφαλμένα και προφανώς εκ παραδρομής. Συνεπώς, ευθύς αμέσως της καταργήσεως του άρθρου 6 του Ν. 328/1976 η βούληση του Νομοθέτη ήταν να ρυθμίσει ειδικώς τόσο τον τύπο, τη μορφή, όσο και το καθεστώς λειτουργίας του συνόλου των εταιρειών εκμεταλλεύσεως φαρμακείου.

Εν τέλει με την υπ’ αριθμόν Γ5(β)/Γ.Π.οικ.36277/20.5.2016 απόφαση των Υπουργών Υγείας και Οικονομικών «Ρυθμίσεις επαγγέλματος φαρμακοποιού – Ίδρυση φαρμακείου» (ΦΕΚ Β΄ 1445/23.5.2016) προέβλεψε ειδικώς και λεπτομερώς ο Νομοθέτης τη μορφή των εταιρειών που οι φαρμακοποιοί δύνανται να συστήσουν για την εκμετάλλευση των φαρμακείων τους, τα κωλύματα και τα ασυμβίβαστα ως προς την ιδιότητα των εταίρων που δύνανται να συμμετέχουν στις εν λόγω εταιρείες, τον ανώτατο επιτρεπόμενο αριθμό εταιρειών που δύναται κάποιος να συμμετάσχει, την διαδικασία σύστασης και δημοσιότητας, τις κυρώσεις που επιβάλλονται σε περίπτωση παραβάσεως των εν λόγω διατάξεων κλπ.

Εκ νέου λοιπόν καθίσταται σαφές ότι το σύνολο των προβλεπόμενων από το Νομοθέτη ρυθμίσεων για τις εταιρείες εκμεταλλεύσεως φαρμακείων δεν απαντώνται στις κοινές μορφές εταιρειών.

Κατόπιν της υπ’ αριθμόν 1804/2017 αποφάσεως της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, δυνάμει της οποίας έγινε δεκτή η αίτηση ακυρώσεως του
Πανελλήνιου Φαρμακευτικού Συλλόγου και ακυρώθηκε η υπ’ αριθμόν Γ5(β)/Γ.Π.οικ.36277/20.5.2016 απόφαση των Υπουργών Υγείας και Οικονομικών «Ρυθμίσεις επαγγέλματος φαρμακοποιού – Ίδρυση φαρμακείου».

Καθώς λοιπόν έχει ακυρωθεί η ως άνω ΚΥΑ, δεν υφίσταται πια νομοθετικό πλαίσιο που να ρυθμίζει τις εταιρείες εκμεταλλεύσεως φαρμακείου. Η απουσία νομοθετικού πλαισίου δεν αποτελεί όμως συνειδητή επιλογή του Νομοθέτη, ώστε να ισχυριστεί κάποιος ότι δύνανται να εφαρμοστούν οι γενικές διατάξεις περί εμπορικών εταιρειών, αλλά επήλθε κατόπιν σχετικής αποφάσεως της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας. Ο Νομοθέτης δια της ακυρωθείσας ΚΥΑ εξέφρασε την πρόθεσή του για ειδική ρύθμιση των εταιρειών εκμεταλλεύσεως φαρμακείου, όπως είχε αρχικώς πράξει από το 1937 και εντεύθεν.

Θα πρέπει στο σημείο αυτό να σημειωθεί ότι τα περί λειτουργίας των φαρμακείων, άρα και των εταιρειών που δύνανται να συσταθούν για την εκμετάλλευση  των φαρμακείων, ρυθμίζονται από τις διατάξεις της Φαρμακευτικής Νομοθεσίας. Η Φαρμακευτική Νομοθεσία ανήκει στο Διοικητικό Δίκαιο, καθώς οι διατάξεις αυτές έχουν ως πρωταρχικό και αποκλειστικό σκοπό την προστασία της Δημόσιας Υγείας, είναι δε οι διατάξεις αυτές κανόνες Δημοσίας Τάξεως και κατά συνέπεια εφαρμόζονται αναγκαστικώς επί όλων των ατόμων, τα οποία περιλαμβάνει το αντικείμενο αυτών. Έτσι, η εφαρμογή των διατάξεων της Φαρμακευτικής Νομοθεσίας δεν δύναται να αποκλεισθεί με την ιδιωτική βούληση, ούτε να τροποποιηθούν ή να καταργηθούν με έθιμο, ενώ συγχρόνως για το λόγο αυτό, αυτές είναι κατά κανόνα στενά ερμηνευόμενες, αποκλειομένης της διασταλτικής ερμηνείας και της κατ’ αναλογίαν εφαρμογής.

Μετά λοιπόν την δημοσίευση της υπ’ αριθμόν 1804/2017 αποφάσεως της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας καθώς εκλείπει το νομοθετικό πλαίσιο, δεν είναι δυνατή η σύσταση εταιρειών εκμεταλλεύσεως φαρμακείου από τους αδειούχους φαρμακοποιούς (οιασδήποτε μορφής εταιρείας με τη συμμετοχή οιουδήποτε εταίρου ανεξαρτήτως της ιδιότητάς του), είτε πρόκειται περί νεοϊδρυόμενα είτε ήδη λειτουργούντα φαρμακεία.

Ευνόητο είναι ότι αυτό το νομοθετικό κενό επουδενί επηρεάζει τις ήδη υφιστάμενες εταιρείες εκμεταλλεύσεως φαρμακείου που έχουν συσταθεί δυνάμει οιασδήποτε εκ των ανωτέρω διατάξεων της φαρμακευτικής νομοθεσίας, δεν είναι όμως δυνατή η είσοδος σε αυτές τις εταιρείες νέων εταίρων, φαρμακοποιών ή μη, ούτε η μετατροπή αυτών σε άλλης μορφής εταιρείας.

Θα πρέπει τέλος να διευκρινισθεί ότι η απουσία νομοθετικού πλαισίου που να ρυθμίζει τις εταιρείες εκμεταλλεύσεως φαρμακείου, ουδόλως επηρεάζει τη δυνατότητα συστάσεως εταιρειών εκμεταλλεύσεως συστεγαζόμενων φαρμακείων α) της παρ. 1 του άρθρου 7 του Ν. 1963/1991 (ΦΕΚ Α΄ 138) ως ισχύει, β) του άρθρου 7 παρ. 6 του Ν. 1963/1991 ως ισχύει, και γ) του άρθρου 36 παρ. 6 του Ν. 3918/2011 (ΦΕΚ Α΄ 31) ως ισχύει, καθώς δυνάμει των ανωτέρω διατάξεων ορίζονται ειδικώς οι προϋποθέσεις και οι όροι συστάσεως των εταιρειών αυτών, υπό την προϋπόθεση φυσικά ότι στην υπό σύσταση εταιρεία εκμεταλλεύσεως συστεγαζόμενων φαρμακείων συμμετέχουν μόνοι οι συστεγαζόμενοι φαρμακοποιοί. Έτσι, στο άρθρο 7 παρ. 6 του Ν. 1963/1991 ορίζεται ότι τα συστεγαζόμενα φαρμακεία λειτουργούν υποχρεωτικά με τη μορφή ομόρρυθμης εταιρείας, που συνιστάται με συμβολαιογραφικό έγγραφο, οριζομένων συνδιαχειριστών όλων των συμμετεχόντων στη συστέγαση φαρμακοποιών. Με το δε άρθρο 36 παρ. 6 του Ν. 3918/2011 προβλέπεται επίσης ότι τα συστεγαζόμενα φαρμακεία λειτουργούν υποχρεωτικά με τη μορφή ομόρρυθμης εταιρείας.

Φρονώ ότι τυχόν εκ των υστέρων «νομιμοποίηση» των εταιρειών εκμεταλλεύσεως φαρμακείου που θα συσταθούν ή τροποποιηθούν (κατά τον τρόπο που αναφέρθη ανωτέρω) κατά το χρονικό διάστημα από την δημοσίευση της ανωτέρω αποφάσεως της Ολομελείας του ΣτΕ μέχρι τη νέα πρωτοβουλία του Νομοθέτη επ’ αυτού, θα είναι ιδιαιτέρως προβληματική, ιδίως ως προς το μεταγενέστερο έλεγχο του καταστατικού των εταιρειών αυτών από τις Περιφέρειες και τους Φαρμακευτικούς Συλλόγους και δη αναφορικά με τους όρους του καταστατικού που θα πρέπει να τροποποιηθούν κατ’ εφαρμογήν των νεώτερων νομοθετικών διατάξεων καθώς και τον τρόπο επιβολής αυτών των τροποποιήσεων.

Αντιλαμβάνομαι πλήρως την αναστάτωση που έχει προκληθεί στην εύρυθμη λειτουργία και οικονομική δραστηριότητα των φαρμακείων, για το λόγο αυτό ευελπιστώ ότι το Υπουργείο Υγείας θα υιοθετήσει τη σχετική πρόταση του Π.Φ.Σ. περί διατήρησης της πλειοψηφίας 51% επί του κεφαλαίου από τον αδειούχο φαρμακοποιό στις εταιρείες εκμεταλλεύσεως φαρμακείου.

Είμαστε στην διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνηση.

 

Με εκτίμηση

 

Ηλίας Ανδρ. Δημητρέλλος

Νομικός Σύμβουλος

Π.Φ.Σ.

Posted in Uncategorized by
Σεπτέμβριος 11, 2017

Από το Τμήμα Δημόσιας Υγείας της Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας ανακοινώνεται ότι οι εξετάσεις για την άδεια άσκησης επαγγέλματος φαρμακοποιού περιόδου Οκτωβρίου 2017 θα διεξαχθούν στη Θεσσαλονίκη και συγκεκριμένα στο Εργαστήριο Φαρμακοτεχνίας και Ελέγχου Φαρμάκων (στο 2οόροφο του κτιρίου Βιολογίας -Φαρμακευτικής στο Α.Π.Θ).

Το πρόγραμμα των εξετάσεων ως εξής:

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

 ΔΕΥΤΕΡΑ 02-10-2017   

 9.00-12.00: Έλεγχος Φαρμάκων

12.00-15.00: Παρασκευή Φαρμακοτεχνικών ή χημικών σκευασμάτων

 ΤΡΙΤΗ 03-10-2017

9.00-12.00: Εκτέλεση συνταγών

12.00-15.00: Αναγνώριση πλειόνων φαρμάκων

ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ( ή ΓΡΑΠΤΕΣ) ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

 ΤΕΤΑΡΤΗ 04-10-2017  

 9.00-12.00: Ελληνική Φαρμακοποιία-Φαρμακοτεχνία

12.00-15.00: Φαρμακευτική Εμπορευματολογία-Στοιχεία Ιστορίας- Νομοθεσία

                                     

 ΠΕΜΠΤΗ 05-10-2017

            9.00-12.00: Φαρμακολογία

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 06-10-2017   

            9.00-12.00: Τοξικολογία

Τα δικαιολογητικά των υποψηφίων πρέπει να περιέλθουν στην Υπηρεσία το αργότερο μέχρι τις 27-09-2017.

Οι υποψήφιοι θα παραλάβουν το παραπεμπτικό τους τη Δευτέρα 02-10-2017 και ώρα 9.00 π.μ. στο Εργαστήριο Φαρμακοτεχνίας και Ελέγχου Φαρμάκων, στο 2ο όροφο του κτιρίου της Φαρμακευτικής στο Α.Π.Θ.

Τροποποίηση του προγράμματος γίνεται από τους εξεταστές σύμφωνα και με το υπόλοιπο

πρόγραμμα λειτουργίας της Σχολής και οι υποψήφιοι ενημερώνονται κατά τη διάρκεια των εξετάσεων.

Όσοι υποψήφιοι προέρχονται από άλλη Περιφερειακή Ενότητα προμηθεύονται το παράβολο ύψους 11,74 ευρώ από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων της Θεσσαλονίκης (Ερμού και Καρόλου Ντηλ γωνία) και το καταθέτουν στη γραμματέα της Επιτροπής, την πρώτη μέρα των εξετάσεων.

Posted in Uncategorized by